Superfoods oraz Jagody Goji – to właśnie działa na odchudzanie

Zarówno kobiety, jak i mężczyźni często walczą z nadwagą próbując zwalczyć swoje niewłaściwe nawyki żywieniowe oraz starając się zażywać odpowiednie dawki ruchu.

W jaki sposób jeszcze, oprócz wypijania wystarczającej ilości wody, unikania mało odżywczego jedzenia i uczęszczania na siłownię można sobie pomóc w walce z nadprogramowymi kilogramami?

Do tego wpisu zmotywował mnie artykuł na temat jagód Goji na odchudzanie na tym blogu http://www.dietetykswarzedz.pl/jagody-goji-na-odchudzanie/ Polecam się z nim również zapoznać jeśli zależy Ci na zdrowiu i szczupłej sylwetce 🙂

Owoce goji na schudnięcieTak więc naszymi sojusznikami na drodze do schudnięcia mogą być wyselekcjonowane produkty spożywcze, nazywane z języka angielskiego: superfoods. Dzięki bogactwie składników odżywczych i stosunkowo niskiej kaloryczności zapewnią nam odpowiednią dawkę witamin i minerałów podczas tego wymagającego procesu, jakim jest odchudzanie, zdecydowanie go przyśpieszając.

Superfoods to między innymi: rodzime – szpinak, czosnek, siemię lniane, czy bardziej orientalne – kosmosa ryżowa, algi, jak też zasługujące na szczególną uwagę jagody goji. Często są nazywane „owocami długowieczności” czy też „czerwonymi diamentami” z uwagi na cudowne właściwości oraz niezwykle bogaty skład: duże ilości błonnika, żelaza, różnorodnych witamin i potrzebnych nam minerałów.

Owoce goji to owoce rośliny krzewno-pnącej zwanej kolcowojcem i już od ponad dwóch i pół tysiąca lat są stosowane przez medyków korzystających z dobrodziejstw medycyny chińskiej oraz medycyny tybetańskiej.

Współczesne badania naukowców wykazały, że zażywanie jagód goji mocno przyczynia się do profilaktyki występowania chorób nowotworowych oraz znacznie polepsza odporność organizmu.

Ponadto, te niepozorne z wyglądu suszone owoce, dodawane do codziennych, regularnych posiłków, poprawiają nastrój i procesy pamięciowe. Wzmacniają kości i pomagają oczyścić krew ze szkodliwych substancji. Świetnie redukują również zmęczenie oraz niwelują stres, chroniąc nas przed jego chronicznym szkodliwym działaniem.

Poza tym trzeba dodać, iż jagody Goji smakują wyśmienicie – możemy i powinniśmy dodawać je do napojów: wody, herbaty, koktajli warzywnych czy owocowych, owsianki, ciast, ciastek, deserów czy wszelkiego rodzaju przekąsek.

Pamiętajmy, że jesteśmy tym, co jemy – warto więc sięgać po owoce Goji – naturalny, najlepszy z możliwych, świetnej jakości i o bardzo dobrych właściwościach odżywczych.

Właściwości i zastosowanie zielonego jęczmienia

Na rynku co chwilę pojawiają się nowe suplementy, które mają poprawiać zdrowie i wspomagać odchudzanie. Przed zakupem takich preparatów warto sprawdzić, czy rzeczywiście są one skuteczne.

Zielony jęczmień cieszy się rosnącą popularnością jako suplement dla osób, które dbają o zdrowie, a także chcą schudnąć. Rzeczywiście jest on bardzo dobrym źródłem składników mineralnych oraz witamin. Dodatkowo jest bogaty w błonnik pokarmowy.

Właściwości prozdrowotne zielonego jęczmienia

Zielony młody jęczmieńKorzystne działanie jęczmienia wynika przede wszystkim z bogactwa mikroelementów. Jest on doskonałym źródłem żelaza, cynku, magnezu i wapnia, a także witamin oraz antyoksydantów.

W związku z tym młody jęczmień dostarcza organizmowi dużej dawki przeciwutleniaczy, które działają przeciwzapalnie i przeciwnowotworowo. Pomaga w leczeniu nieprzyjemnych dolegliwości takich, jak bóle stawów, czy trądzik. Jednocześnie duża zawartość chlorofilu sprzyja zachowaniu równowagi kwasowo-zasadowej organizmu.

Oprócz witamin i minerałów zielony jęczmień zawiera także bardzo dużo błonnika. Błonnik reguluje pracę układu pokarmowego, a także obniża poziom cholesterolu. Dzięki swoim właściwościom zmniejsza ryzyko rozwoju nowotworu jelita grubego.

Zielony jęczmień a odchudzanie

Preparaty z młodym jęczmieniem są zalecane osobom, które chcą schudnąć przede wszystkim ze względu na dużą zawartość błonnika. Błonnik rozpuszczalny znajdujący się w zielonym jęczmieniu, zmniejsza apetyt.

Jednocześnie błonnik nierozpuszczalny ma korzystny wpływ na perystaltykę jelit. Pomaga między innymi w zapobieganiu zaparciom, które są częstym problemem w czasie odchudzania. Witaminy i minerały z młodego jęczmienia stanowią doskonałe uzupełnienie diety niskokalorycznej.

Jaki suplement wybrać?

Zielony jęczmień jest dostępny w kilku formach. Nie nadaje się on do przyrządzania sałatek, czy surówek. Kupuje się go jako rozdrobioną trawę jęczmienną lub sproszkowany sok.

Proszek z zielonego jęczmienia jest produkowany z wyciśniętego soku, który jest następnie suszony w niskiej temperaturze. Taka metoda pozwala na zachowanie cennych wartości odżywczych.

Proszek z trawy przygotowuje się przez dłuższe suszenie w wyższej temperaturze. Takie preparaty zawierają bardzo dużo błonnika, jednak jego ilość może wpływać niekorzystnie na wchłanianie substancji odżywczych.

Czy warto stosować zielony jęczmień? Jest to na pewno wartościowy dodatek do zdrowej diety, który dostarcza cennych substancji odżywczych. Najlepsze efekty suplementów z młodym jęczmieniem można zauważyć w przypadku systematycznego stosowania.

Więcej o zielonym jęczmieniu w formie tabletek możesz dowiedzieć się z tej strony – http://dieta-nykuk.pl/zielony-mlody-jeczmien/

Głodówki odchudzające: czy warto z nich korzystać?

Dla wielu z nas są one najszybszym sposobem na pozbycie się zbędnych kilogramów. Pozostaje jednak pytanie, czy takie szybkie odchudzanie jest bezpieczne i czy jego efekty będą trwałe.

Takie diety, jakimi są głodówki, nie bez powodu wzbudzają wiele emocji. Są to diety, które z jednej strony mają wielu zagorzałych przeciwników, z drugiej – wielu sympatyków, uznających je za najlepszy sposób na odchudzanie. A jaka jest prawda?

TalerzFaktem jest że takie diety, jakimi są głodówki odchudzające, mogą pomagać nam w bardzo szybkim pozbyciu się wielu zbędnych kilogramów oraz w uzyskaniu atrakcyjniejszej sylwetki. Czytaj dalej Głodówki odchudzające: czy warto z nich korzystać?